高樓低廈,人潮起伏,
名爭利逐,千萬家悲歡離合。

閑雲偶過,新月初現,
燈耀海城,天地間留我孤獨。

舊史再提,故書重讀,
冷眼閑眺,關山未變寂寞!

念人老江湖,心碎家國,
百年瞬息,得失滄海一粟!

徐訏《新年偶感》

2014年12月2日星期二

朱鳳翎: 香港2024




聽日就係2024年既除夕。幾十年泥世界末日既傳言好似陰魂不散咁興過一次又一次。有人話,呢個世界唔會過到2024年。而屬於我既世界,係十年前就已經末日咗。

十年前,香港發生過一件事,有人話係革命,有人話係社運,但係而家,更多人話係暴亂。二零一五年開始咗冇幾耐,廿三條就好快立咗法,起初都有反對聲 音,後來社會一面倒歌頌呢條正義既法例為香港帶來新和平,本來表明反對既媒體都唔覺唔覺咁消失晒,而再冇媒體去報導呢啲媒體既消失。之後既幾次選舉,建制 派大勝。大家都知道係種票,當我地每次選舉都係信箱見到幾十份來路不明既選民通知,起初都有報警,投訴,但係多數人入到警局已經被留難。最後我地都知道, 冇人會去查呢件事。後來區議會同立法會都係民建聯既人,仲有幾個新成立既親中政黨,慢慢立法會再冇辯論,更加冇人鬧交,所有政策好輕易就通過,大家都話香 港已經得到新和諧。

街上面,到處都掛住「新年快乐」、「圣诞快乐」等等,算係中港文化通既結果。自從香港電視上訴失敗,政府答應從大陸引入多條新頻道以增加電視多樣 化。無線電視越來越少人睇。加埋素質語文校園計劃實施左之後,細路返學唔俾講廣東話,放咗學都係睇普通話兒童節目,夜晚同呀爸呀媽講我要冰淇淋。幾年前, 高鐵同東北發展一齊完成,街上面講廣東話大人細路都越來越少,近深圳既新建地區幾乎全部都係新移民。後來歧視條例規定「新移民」帶有歧視成份,一律要稱為 新香港人,新香港人對於佢地泥講係一個驕傲既身份,因為讀書搵工都會有比香港人更公平既公平機會。而家係香港生活,廣東話已經唔係必要,今屆特首係一個略 懂廣東話既新香港人。當時香港人冇失望,因為香港人好似已經唔會再為任何野而失望。

慢慢,慢慢網上唔同既大網站都接二連三出現奇怪既干擾。係香港冇明文禁止過邊一啲網站,但係Facebookyoutube等等既香港區伺服器就 被無間斷既攻擊。唔少網站最後宣佈退出香港市場,嗰段時間youku出現無廣告香港版,後來廣告返返泥,不過大家都習慣咗,少咗幾個網上都係唔好覺。反 而,大家覺得心煩既野睇少咗,久而久之大家都係心入面說服自己,咩都唔知都好,反正就算知道都改變唔到啲咩野。

我個姪仔今年九歲,係一個精通普話係細路,望到五星紅旗會感動,屋企管教下,勉強肯同父母講下廣東話,香港人已經失去咗真正既下一代。佢本常識書入 面都有講十年前嗰件事,書入面講當年香港警察英勇地制服破壞香港既暴徙。我地最唔想既事情發生咗,佢既志向係大個要做差人。偏偏佢老豆同我頸上面都有幾個 一樣樣既長條型疤痕,就係十年前俾警棍打出泥既。經過十年既潛移默化,佢老豆慢慢相信自己當年真係做錯事,好怕個仔問我地頸上既傷口係點泥,佢好驚俾自己 個仔當係暴徒。而我最後都係得返一隻當年俾棍打到骨折既手陪我年年風濕痛。

當年我地個個廿幾歲人,而家中年都泥緊。大家死捱爛捱終於儲到份首期。又有人做咗老豆,為咗個仔入到名校幼稚園就催谷佢既普通話,冇人再去提當初為 乜事搞到咁大。而家一街小店冇晒,中資公司操縱市場,樓價永遠冇跌既一日,公司升職只有新香港人份,創業更加冇可能,只係今時今日供緊數既大家冇人再敢問 點解。而我唔會生細路,因為我接受唔到自己生個仔一係就做大陸人,一係就做冇希望既香港人。

聽日就係嗰件事完結十周年,所有「十年」、「雨傘」呢啲字眼一律成為新敏感詞。同某年六月發生既事情一樣,大家就算寫係日記簿都唔敢將嗰幾個字寫出 泥。有人話,聽日,就會世界末日,又有人話,末日既只係呢個平衡時空,聽日就係時空回歸既日子云云。今日我係度諗,如果真係平衡時空爆破,我地返返十幾年 前既香港,一切都冇變,新城市廣場仲有噴水池,得閒去旺角食下茶餐廳,望住維港會覺得自豪既嗰個香港,你話幾好。可惜我地已經返唔到去,就係我望著金鐘徹 底失去希望嗰日,我既世界末日已經發生咗。日子都係咁過,唯有等聽日,睇下煙花會唔會特別多。