高樓低廈,人潮起伏,
名爭利逐,千萬家悲歡離合。

閑雲偶過,新月初現,
燈耀海城,天地間留我孤獨。

舊史再提,故書重讀,
冷眼閑眺,關山未變寂寞!

念人老江湖,心碎家國,
百年瞬息,得失滄海一粟!

徐訏《新年偶感》

2012年4月27日星期五

粵劇寶典 01


客途秋恨 - 杜煥 何臣



 







客途秋恨 - 杜煥(唐健垣解说)





再折長亭柳 - 徐柳仙






男燒衣(1947) 地水南音 - 白駒榮 



聞得妹你話死﹐我實在見悲傷﹐妹呀你為因何事搞到自縊懸樑﹐人話死咯尚屬思疑﹐我唔信佢講﹐今日你果然係死左咯﹐叫我怎不悲傷

唉妹呀唔望與嬌彈共唱﹐唔望燈前月下共你結呢段鸞凰﹐呢回任得天上跌一個落黎﹐唔慌我重想﹐唉愁有萬丈﹐不若把隻小舟將水陸放﹐

等你早登仙界直向慈航﹐忙解纜﹐出到江濱﹐祇見江楓漁火照住我愁人﹐各物擺齊兼共果品﹐我願妹前來鑒領我誠心﹐燒頁紙錢珠淚惡忍﹐三杯薄酒奠妹孤魂

燒到童男童女等妹相親近﹐吩咐眾人使喚要聽佢將真﹐大 lung 鎖匙交過你收緊﹐你切莫頑皮激著主人﹐燒到胭脂和水粉﹐刨花兼軟抆﹐簡妝一個照妹孤魂

燒到芽蘭帶﹐與共繡花鞋﹐可恨當初唔好早日帶妹埋街﹐免使你在青樓多苦捱﹐咁好沉香當作爛柴﹐呢條芽蘭帶乃係小生親手買﹐

可惜花鞋繡得咁佳﹐記得八月中秋同把月拜﹐重話二人衾枕永結和諧﹐點想別離你心事古怪﹐誰知錯意把妹命來晒﹐唉越思越想心痛壞﹐珠淚流唔晒﹐妹呀你便夢中魂魄共我講幾句情
­懷

燒到被鋪蚊帳係出在杭州﹐重有香珠一串搭在妹襟頭﹐燒到煙槍煙托與及雷州斗﹐又來燒到個煙屎勾﹐局砂一盞光明透﹐但凡燈暗妹呀你自己添油

呢盒公煙原本係舊﹐馨香翳膩都解得下煩憂﹐你無事拈來燂佢幾口﹐不防陰府你自己籌謀﹐咁多物件燒來交過你手﹐至緊關防門戶咯莫俾人偷

妹盼你生前所用般般都有﹐今日把火焚燒在水面浮﹐我再酌酒﹐奠妹妝台﹐願妹呀你前來鑑領我一杯﹐等你飲過此杯呢離了苦海﹐早登仙界直上蓬萊

又到艇嫂上前同佢抹淚﹐叫聲大相你切莫悲哀﹐捨得多情愁無多情配﹐奴奴情願共你為媒﹐你既有真心寧守耐﹐等我找尋一個重靚過花魁

人話男人心腸多變改 ﹐但我見君情義真正少人陪﹐臘燭替君流血淚﹐半天仙鶴渡郎追﹐你不如忍淚係埋街去﹐免令今夜你自己痴呆

我忙轉艇﹐就快如雲﹐雲槳齊撓水面奔﹐海闊風狂你須要坐穩﹐等我行埋共你講幾句時聞﹐我地隔鄰有個叫做馮人引﹐真正好品﹐腳又細時滿手芣針

年方二八知書禮﹐詩詞歌賦樣樣皆能﹐舊時有位少爺話同佢上岸﹐ 但要揀個多情人仔至兩相登﹐我問聲大相可否心情允﹐真正妙甚﹐真妙甚﹐等我把鵲橋高駕起等你直上到浮雲。


秋墳 - 小明星








一代名花 - 張惠芳









一代名花 - 張惠芳

(頭段 子規啼) 淚盈盈  怕聽杜鵑聲  自嘆單形 隻影  芳葬愁英  (河調慢板)天空月  透簾櫳萬籟無聲  但覺滿庭寂静  倚紗窗懷往事 心絃鼓動  耳聽風動荷聲  (龍舟)人嗚咽 不成聲  聲聲泣血 都為兩個字恩情 虧我千百夢廻千百醒 誤將簾影作卿卿  我估話玉樹交柯  又得與連理拼  點想風停影寂  (二王)唉依舊隻影單形  (中板)唉我帶愁心  悵觸前塵  今已身埋恨境  (二段)真係估唔到
愛和憐憫  唉都會罪惡生成  回憶在青樓  邂逅知音  正所謂多情  却嬌你薄命  況且佢不嫌我是個庸夫俗子  多謝佢紅粉痴情  我與她都是淪落天涯  可算係衿懷得以相拼  我又以為係  他日同居共賦  何患你孤苦伶仃  誰料到醋海生波  (滾花)唉好事盡成泡影  (雁落平沙)淒涼幻境舊時情
舊時情孤枕冷清清  怎禁夜水人聲靜  念煞卿卿  遺容每對  千呼不應  (二王)我問句天胡此醉  殞那顆美人星
(三段)每想披髮入山  相守紅魚青罄  (白)唉底事堪憐薄命人  斷腸詩贈斷腸鶯  我誤拈酸卿誤死
青山紅谷悵招魂呀  (西皮)無限悲  虧我嘆花殘  真係歲月如流  (昭君怨)唉卿卿你遭夭壽  令我傷心淚難收  難收難收  傷心我於今後  唉伊人不見枉盈憂  盈憂盈憂  (二王)唉盈憂積恨  令我更重生愁  悲死別  過生離悲死別  了卻今生佳偶  待何時個個還魂寶黛  寃家再次聚頭  (四段)青山有幸黃土埋香  如今隴中情人  唉玉質化成骷髏  真堪嘆妹呀  你生前妙作霓裳舞  對酒當歌本是慕風流  如今死後成白骨  今日陰陽阻隔  無復再享溫柔  (苦喉)豈知曇花一現  好事難長久  都為佳人不幸葬荒丘  唉我苦斷肝腸  問句卿知否  更重有新愁舊恨  (乙反二王)湧上心頭  荒涼景  更撩人  淚滴連珠  把我襟前  濕透  (滾花)縱有千愁萬恨  都是欲訴無由


李後主 (去國歸降) - 任劍輝 白雪仙






牡丹亭驚夢  幽媾 - 任劍輝 白雪仙




新馬師曾藝術精華錄胡不歸哭墳 臥薪嚐膽




鳳閣恩仇未了情 - 麥炳榮 鳳凰女

 鳳閣恩仇未了情-麥炳榮,鳳凰女

(合唱)癡心化夢幻,耳畔聽風雪聲,愁夢散。情無限,人自痛傷惜別,珠淚向檀郎泛。何日再會呀,永不複還,萬裏關山,那孤雁,長記在我心間,相思兩地夢更難。

(男詩白:異國情鴛驚夢散,空餘一點情淚濕衣衫。)
(男)一葉輕舟去,人隔萬重山。鳥南飛,鳥南返,鳥兒比翼何日再歸還,哀我何孤單。
(女)休涕淚,莫愁煩,人生如朝露,何處無離散,今宵人惜別,相會夢魂間,我低語慰檀郎,輕拭流淚眼。君莫嗟,君莫歎,終有日,春風吹度玉門關。
(男)情如海義如山孰惜春意早欄珊,虛榮誤我,怨青衫。
(女)憐無限,愛無限,願為郎君老朱顏,勸君莫被功名誤,白少年頭莫等閒。
(男)柔腸寸斷無由訴,笙歌醉夢閑。流水落花春去也,天上人間!
(女)獨自莫憑欄,無限江山,地北與天南,愛郎情未冷,情未冷。
(男)一葉輕舟去,人隔萬重山。鳥南飛,鳥南返,鳥兒比翼何日再歸還,哀我何孤單,何孤單



遊龍戲鳳 - 任劍輝 紅線女





游 龍 戲 鳳 歌 詞

: ()喂,伙記,(龍飛鳳舞) 來啦 ()
: (接唱) 來叻 () 為乜係處亂咁敲者。
: (續唱) 你又為乜冇個在店前?
: (接唱) 人家個心柳咁亂,事關我呀哥有病染呀。
: (二王) ! 唔怪得泠落荒涼,不比往日個間龍鳳店。
: (接唱) 你都未知酒樓幾冷淡,近日此地大不如前。
: (續唱) 係呢你既楊柳腰兒,亦比從前瘦損。
: (接唱) 你何必花言巧語,可謂一個輕薄既少年。
: (滅字芙蓉) 哎喲我美酒都未沾唇,你居然先來一碗貓麵。
: (接唱) 斯文應尊重,點菜至為先。
: (續唱) 酒菜就慢慢來,我想吃個芙蓉麵。
: (序白) ! ! 乜你摸手摸腳既即,冇解既你。
: (續唱) 你鬧就隨便鬧,我係要摸你一摸先。
: (直唱中板) 睇你貌似潘安,一表斯文,誰想你行為咁不撿。你既輕狂舉動,十足斯文無賴,下流賤格你學到齊全。你係處捏面摸頭,我本濁水青蓮,雖出於污泥,而不染。我呢個當奴女,亦知廉恥禮義,豈到你口不擇言。
: (續唱) 鬼叫你咁銷魂,鬼叫你咁風騷咩,引我入來呢間龍鳳店。可見得我係有心來幫襯,你應該招待週全。() 係呢,你地用龍鳳做招牌,究竟出自何經何典呢?
: (直唱士工慢板) 講到龍鳳店,以龍鳳為名,因為兄是龍時妹是鳳,都算改得幾自然。
: () 哦,原來你叫鳳姐呀,個名改得真係甜咯。
(禿頭唱平湖秋月) 甜甜甜,你叫鳳姐咩確係甜,可惜個店名欠自然,哈,鳳與龍亂配真係笑話,應該孖我結鳳鸞,今日龍鳳店,擺下龍鳳宴,我地兩家至係龍鳳,配得好啱線。
: (接唱) 乜你禮教全唔念,有心點菜就快的,我唔願聽,唔通等到到你埋年。
: (續唱) 任你龍腸、鳳翅,我一概不要,只要鳳姐將心獻。
: (接唱) 躝開、躝開,乜你個口得咁賤,咁耐唔扯真討厭,
你隻採花粉蝶莫再痴纏。
: (續唱) 我地奇逢萬里緣牽一線,我做到當今帝主至係龍。
: (續唱) 龍你就會飛上天啦。
: (續唱) 何必疑心瞞騙。
: (續唱) 你家陣確係確係發左癲。
: (續唱) 有憑據當今寶印在目前。() 拿,睇真纒我個寶印啦。
: () 躝開。(西皮) 你真瘋癲、膽包天,居然冒至尊,盼玉人相眷戀,我呢一世與你無緣,何必再冤。
:

(南音) 鳳姐呀你休多疑惑,望真我個玉印先,你重要低然後至睇得見,睇纒內中文字,姐呀你就心甜。
: () 係呀,真係播。(快點中板) 果然玉印亳光閃,奴奴自悔太失言,聖上請將奴赦免,乞賜為妃伴君前。
: (接唱)你骨似梅花人絕艷,盈盈秋水肖生憐,大好名花殊堪戀。願為粉蝶繞裙邊。()御筆親題成鶼眷。() 為皇冊封江南鳳姐為貴妃。
: () 謝龍恩。
:   () 呢一個多情皇帝,今晚共結龍鳳奇緣。


再世紅梅記之環珮魂歸  (唱聲: 任劍輝飾裴禹  任冰兒飾吳絳仙  白雪仙分飾李慧娘)








朱賣臣之寫分書 馬前覆水 新馬師曾 鍾麗蓉







大鬧廣昌隆 - 杜煥 (唐健垣解说)








十奏嚴嵩之寫表 - 麥炳榮 鳳凰女