高樓低廈,人潮起伏,
名爭利逐,千萬家悲歡離合。

閑雲偶過,新月初現,
燈耀海城,天地間留我孤獨。

舊史再提,故書重讀,
冷眼閑眺,關山未變寂寞!

念人老江湖,心碎家國,
百年瞬息,得失滄海一粟!

徐訏《新年偶感》

2013年2月13日星期三

盧先亞: 蛇鼠一窩

蛇年啟市,祝各位開工大吉,生財有道。不過今年至緊要謹記「宜慎小人,凡事不利」……若然拜年嗰陣,真係有人以呢兩句賀贈,擺明就係尋釁滋事,準備反枱, 點可能兜得番。所以確實難為解籤佬喺大年初二,劉皇叔按照慣例(或惡風劣俗)「為」香港求得嗰支第95下籤後,要助其圓說。話咩做到「人和政通,政通人 和」,社會自然和平安定,即係「講完等於冇講」嗰隻,不過搵食嘅嘢,你清楚我明白。

而坊間亦爭相為籤文解說,煞有介事又驚死執輸,倒是大家似已忘了,「怎麼解,如何準」根本就是偽問題。正知當日「曾特」有關六四言論怎可代表香港人?區區 689又豈能居民意,甭說孚眾望。劉皇叔若為鄉異局、圍頭人、原居民求神問卜,我絕不置喙,但恣意拉全港市民落水,恕小民敬謝不敏,且難就範。天天喊民 主,爭普選,卻在這些關節眼順天應命,還要湊埋熱鬧,只是一城小農。

翌日黨報社評,本來借題「旅業興旺」,暗銷「自由行」和「中港融合」,也要特意岔開一筆為劉皇叔求得下籤補鑊解窘。讀此膠文,隨手對號(括號内為筆者杜 撰),卻全然入座:「不過,求得甚麼籤(阿爺揀咗個咩人)並非最重要,重要的是如何齊心一意發展經濟,改善民生(京官眼中從來只見「繁榮安定」)。求得下 籤(揀咗個衰人)反而警示市民未來可能會面對不少挑戰(其實係要挑戰港人嘅底線),更須放下政爭(即係放棄抗爭),共謀發展(咪就係朝「一國」而走),對 香港未嘗不是好事。」

總之就係時刻提點我哋,下籤又好,咩特首都好,我哋都要揸頸硬食。至於有好事者,以籤文內容大造文章,更是正中「小人」下懷。須知自何前局長2003當年 同樣求得下籤,接踵而至的沙士和七一以後,每年啲高官權貴喺車公廟求籤前,據悉已盡量收起啲不祥下籤。但係咁都求得到,除咗「車公」做漏嘢之外,說不定還 有人謀。而「尖啤」在前,窩裡另有共反何奇之哉? 所以劉皇叔那一句「下籤都係好」,豈是畫「蛇」添足以應節,更非昭告天意,而是借題發揮,雖知蛇鼠從來都是一窩。