高樓低廈,人潮起伏,
名爭利逐,千萬家悲歡離合。

閑雲偶過,新月初現,
燈耀海城,天地間留我孤獨。

舊史再提,故書重讀,
冷眼閑眺,關山未變寂寞!

念人老江湖,心碎家國,
百年瞬息,得失滄海一粟!

徐訏《新年偶感》

2013年9月9日星期一

添馬男:小大學生





自從踏入8月中,各大學迎新營展開後,地鐵上總會有一大群穿上O Camp T恤的年輕人跑來跑去,也有做出古怪動作、叫口號,我留意到公眾地方,其他人會投以奇怪眼光。O Camp過後,到咗開學日,傳媒報道父母陪同子女回大學開學,子女認為冇問題,只不過表示良好親子關係。跟住又有報道幾間大學設立家長日,帶家長參觀學生上堂、宿舍生活。最新報道係有大學生為搞O Camp,借咗婆婆手推車唔還,亦有教授不滿學生遲到,將學生罰企。

直升機父母培育「小學雞」
近日圍繞本地大學生的新聞,有意無意都在顯示大學生變小學雞。究竟傳媒故事有幾多代表性,唔多知。但在大學任教嘅舊同學,都不約而同提到大學小學雞現象。上堂遲到、發出噪音、玩手機,凡邀請校外講者,總會擔心學生失禮人,令老師冇面。有人認為因大學改四年制後變得更中學化,大小考試,評核功課又多,大學生活成為中學延續,難以獨立生活。教學模式重評核,源於校方要衡工量值,知道老師及學生係咪達到標準,但大學生小學雞化,問題根本可能來自中產直升機父母。
我父母乃勞工階層,早在初中階段已放手不管,佢哋心裏邊認為仔女升上中學,學識已比自己豐富,對子女決定唔再隨便干預。至於考入本地大學,父母當然好威,認為光宗耀祖,但對子女選學系,大多唔會畀意見。今日我地六十後一代做咗父母,比上一代冇咁寬容,因為自以為學識比子女多,要幫佢哋作最佳選擇,以親子關係名義去操控子女。當子女習慣咗父母高度介入學校、社交、甚至工作生活,早已養成習慣,根本冇考慮過有乜唔妥,心智上未有向成年人過渡。
今日做父母好似直升機一樣在子女上空盤旋監視,一旦發現有唔妥,便化身飛虎游繩而下,為子女解決各種問題。究竟係幫佢定害佢呢。我好感激上一代,能夠對我有信任、尊重,相信我哋自己搞得掂,唔會事事干預,我哋又有冇用呢種信任態度,去對自己下一代呢?
每一個大學小學雞,可能都有直升機父母在背後!